♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Thursday, September 9, 2010

PERSIAPAN LEBARAN

Aku dan sahabat ku Sue.


PERSIAPAN LEBARAN
Perempuan dengan biskut rayanya....
Perempuan dengan baju rayanya....
Ermm....macam-macam ada...

Tahun ini aku menempah biskut raya dari sahabat ku Sue di Kg Buluh Silou, keningau. Bagi mereka yang berminat untuk menempah biskut, bolehlah berhubung dengan sahabat saya Sue bila-bila masa sahaja. Khabarnya, perkhidmatan membuat biskut sentiasa dibuka pada bila-bila masa sahaja.



Borang tempahan biskut.
(Setelah dihitung kos pembelian biskut raya ku tahun ini, jumlahnya mencecah RM500.00 ++. Syukurlah pihak kerajaan bagi wang bonus RM500.00. Hurmm...rasa membazir pula membeli biskut raya banyak-banyak. Terasa lagi berbaloi kalau buat biskut sendiri. Apapun, segalanya dalam percubaan. Semoga diri pandai mengurus perbelanjaan selepas ini. Huhuhu.)




Baju Raya.
Yeazaa....baju raya 'READY MADE' ku dan adik ku Masnijah. Hikhik... :)
Ini lagi satu hal, baju raya. Sepatutnya aku dan adik-adik sudah menghantar kain untuk jahitan baju raya, entah makcik tukang jahit di Kampung Merampong yang ditempah tu pula kurang sihat. Seminggu sebelum puasa terpaksa hantar di kedai jahit Golden Rose sekitar pekan Keningau. Hampir tak diterima, memandangkan dikenali, maka diterima juga tempahan. Apapun tak dijamin akan siap semuanya.
Maka bermulalah ikhtiar aku dan adik-adik ku membeli baju 'ready made' di kedai Mega Superstore, The Mall (G-Mart). Setelah menemui kakak tukang jahit, siap pula separuh dari tempahan jahitan baju raya kami. Kos perbelanjaan pula bertambah. Huhhh....terasa perbelanjaan baju raya pun tak terurus. Apapun, semoga diri ini dapat mendisiplinkan diri untuk berbelanja di masa akan datang.

No comments: