♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Monday, September 13, 2010

ARWAH KIKI @ ZULKARNAIN DALAM KENANGAN


ARWAH KIKI @ ZULKARNAIN DALAM KENANGAN

Dia dipanggil Kiki, kalau tak silap nama sebenar adalah Zulkarnain bin Francis @ Abdullah. Dia anak kelahiran Kg Penagatan Ulu, Keningau, Sabah. Dia membesar bersama ibunya dan pernah bernaung di rumah anak yatim Tambunan setelah ayahnya meninggal dunia. Dia...anak sulung dalam adik beradiknya. Hidup dewasa telah membawa langkahnya menyeberangi laut China Selatan. Berkelana ditanah Semenanjung demi mencari rezeki. Suatu hari terdengar khabarnya telah terpilih sebagai pelakon tambahan dan sering muncul sebagai model pada video klip nyanyian. Syukur...rezeki berpihak pada kelebihan wajahnya yang memang tampan. Khabarnya dia memiliki keluarga angkat di semenanjung. Syukurlah, hidup dipermudahkan.

Suatu hari (sekitar tahun 2009) aku menerima sms daripada kakak ku Juhasia yang menyatakan berita mengejut mengenai kematiannya disebabkan jangkitan pada otak. "Inalillahi wa ina ilaihi raji'un...Al-Fatihah". Daripada-NYA kita datang dan kepada-NYA juga kita kembali.

Sempena lebaran 2010 ini pula aku menerima tag video dari sahabat Facebook ku, Amal Musri PULANGLAH (Nyanyian semula: Saleem). Perkara bertama bermain diminda ku, 'arwah Kiki....' namun tidak terluah malah hanya ucapan terima kasih ditujukan buat sahabat ku. Namun sahabat sekampungku yang kebetulan juga menerima tag video tersebut sempat bertanya pada ku mengenai arwah Kiki.

"Arwah Kiki dalam kenangan. Pusaranya jauh di tanah semenanjung walaupun kelahirannya di desa kita...KG Penagatan Ulu. Tapi itu tak penting....yg penting doa kita selalu pada arwah. :-I" itu saja yang terlintas untuk ku taip.

Youtube untuk melihat videoclip kenangan arwah Kiki: http://www.youtube.com/watch?v=rZmcUDzXTuo

No comments: