♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Wednesday, May 5, 2010

DOA SEORANG PENCINTA


DOA SEORANG PENCINTA

Ya Allah ya Tuhanku…
Tuhan Yang Maha Pengasih
Lagi Maha Penyayang
Ampuni dosaku, dosa kedua ibubapaku,
dosa kaum keluarga ku serta dosa
muslimin dan muslimat sekalian.

Ya Allah ya Tuhanku…
Berikanlah aku petunjuk ke jalan yang Engkau redhai,
berilah aku kekuatan dalam menempuh ujian Mu ini.
Sesungguhnya hamba Mu ini insan yang amat lemah lagi kerdil,
Hanya pada Mu tempat aku berserah…
Bukalah pintu taubat untau saudara ku,
Lembutkan hatinya supaya mengikut segala perintah Mu,
Berikanlah dia petunjuk ke jalan yang diredhai,
Redhakan dendam yang bersarang dalam jiwanya.

Ya Allah…
Sekiranya benar apa yang ada dijiwaku ini kurniaan dariMu,
Kau berilah petunjuk kepada hamba Mu ini…
Sekiranya ia jalan yang boleh membawa aku ke jalan yang Engkau murkai,
Jauhkanlah ia dari dalam jiwa ku…

Sekiranya benar dia telah ditakdirkan untuk ku,
Kau rapatkanlah lagi hati kami berdua dalam mencari keredhaan Mu.
Gandakan perasaan takut kami terhadap Mu,
supaya kami tidak terpesong dari jalan yang telah engkau tetapkan…

Dan sekiranya dia bukan takdir untuk ku,
kau jauhkanlah dia segera dari sisiku,
hilangkan bayang-bayangnya dari pandangan ku,
luputkan ia dalam mimpi ku…

Hanya pada Mu tempat aku berserah
Hanya pada Mu tempat aku memohon petunjuk…
Amin…Amin…
Ya Rabbal Alamin…

No comments: