♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Wednesday, August 5, 2009

Diary Abstrak Seorang Pencinta (020809)

RESAH DI HATI (020809)

Hatiku resah. RESAH tak menentu…..kenapa masih ada perasaan sedemikian. LEMAH aku dibuatnya. Lemah memikirkan si dia. Terasa mood ku dirampas oleh fikiran yang terganggu memikirkan si dia. Ya Allah, apakah jenis perasaan ini. Hati ku tak kuat menaganinya. Hati ku terasa RAPUH, anggota badanku terasa KAKU. Aku lemah melakukan sebarang kerja dek kerana memikirkan si dia. Tolong aku……..aku bagai TERPERANGKAP dalam sangkar perasaan yang tidak berkesudahan semenjak memilih jalan buntu sebelum ini. Dimanakah penyelesaian kekusutan perasaan ini Ya Allah?



BENARKAH AKU JATUH CINTA (020809)

Ya Allah, tidak ada tempat ku mengadu. Hanya pada Engkau yang maha mengetahui. Bantulah aku mengatasi masalah yang ku hadapi ini. Keluarkanlah aku daripada keresahan yang berpanjangan ini. Aku lemah menghadapinya. Aku sentiasa mengintainya dari kejauhan ini. Kenapa aku terus-terusan seperti ini? Hatiku TAK KUAT dengan anugerah perasaan selembut ini. Ia terlalu halus meresapi hatiku. Benarkah aku JATUH CINTA terhadapnya? Sesungguhnya aku takut bertepuk sebelah tangan. Malu tak berkesudahan akhirnya. Perlukah aku ABAIKAN saja perasaan ini? Atau patutkah aku MENCUBA dulu. Seperti idea seorang rakan ku yang mengatakan aku perlu berani memulakan dulu? Aku bukan sepertinya, aku adalah aku yang masih tak kuat menghadapinya. Luaranku yang agak aktif dalam Askar Wataniah tidak melambangkan jiwaku seberani dan sekuat mental serta fizikal sebagai seorang anggota pertahanan.


DOA KU (020809)

Ya Allah, hati ku lemah. Bantulah aku mengatasi kelemahan perasaan ini. Limpahkanlah aku RAHMAT, HIDAYAH serta PETUNJUK mu agar aku redha menghadapi ujian Mu ini. Tabahkanlah hatiku. Berikanlah aku jalan penyelesaian yang yang sebaiknya. Sekiranya si dia memiliki perasaan seperti ku, maka bukakanlah pintu hati si dia agar hati kami disatukan. Jauhkanlah sengketa, sikap cemburu membuta tuli serta perasaan menjauhkan diri di hati kami. Permudahkanlah urusan perhubungan ku ini ya Allah. PERMUDAHKANLAH URUSAN JODOH KU ini. Amin.

No comments: