♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Saturday, January 22, 2011

TERUNG PIPIT


TERUNG PIPIT

24.09.2010 (Jumaat)

Pagi itu aku disapa oleh kak Yam mengenai Terung Pipit. Terung Pipit boleh dijadikan sebagai sayur. Untuk pertama kali aku ingin mencuba Terung Pipit ini sebagai sayur, padahal seingat aku, buah Terung Pipit ini adalah bahan permainan ku dulu. Ku petik sebiji demi sebiji dan meniupnya ke udara denga menggunakan mulut. Siapa bertahan meniup lebih lama dan tinggi melambung dari bibir, dia dikira hebat.

Hari demi hari berlalu, aku buntu bagaimana untuk memasaknya sedangkan sudah diberitahu cara memasaknya. Akhirnya aku biarkan seketika Terung Pipit dalam peti sejuk. Hari berganti minggu hingga aku lupa memasak Terung Pipit tersebut. Hasilnya, aku gagal memasknya dan terpaksa membuangnya kerana terung tersebut telah kelihatan hitam.

"Maafkan aku kak Yam, susah-susah diberi percuma, aku pula yang tidak memasaknya" hatiku berbicara sendiri.

No comments: