♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Saturday, January 22, 2011

♥ SEMOGA BAHAGIA ♥



SEMOGA BAHAGIA

Tiga hari sebelum majlis walimatulurusnya, aku menerima tag jemputan kahwin darinya di FB.

"Wah...cantiknya....tahniah... ^_^" Itu saja ayat yang tertulis sebagai reaksi.

Tapi...perencah rasa dalam perasaan ini macam-macam pula. Yeazaaa....yang pasti masa untuk sahabat ku ini telah tiba. Syukur...alhamdulillah. 22 JANUARI 2011 tarikh keramat yang yang dipilih. Mungkin lafaz sakinahnya pada tarikh sebelumnya. Apapun...jarak yang jauh dan keadaan diri ku yang kurang sihat tidak mengizinkan aku menghadiri undangannya.


"Slm, slmt pgntin baru. Semoga b'bahagia hingga ke akhir hayat. :)" sms ku kirim sebagai pengganti diri.

"Tq ats doay Pah" replynya.

"Sama2. :)" balasku ringkas.

Satu persatu kenanagan bersama sahabat baik ku ini tiba-tiba muncul mengusik. Iskkk...hikhik. Alhamdulillah....majoriti sahabat-sahabat ku ketika belajar di Universiti telah menamatkan zaman bujang kepada hidup berkeluarga. Hidup harus diteruskan lagi....generasi baru pula akan menggantikan usia yang sudah berlalu ini.

Nota: Terasa kemeriahan majlis perkahwinannya apabila aku mendengar lagu "Selamat Pengantin Baru" dari penyanyi Wan ketika sedang memandau kereta ku balik kampung petang tadi. Adik-adik bongsu (Azwan & Ainul) dan rakannya (Azmirul & Firdaus) turut menyanyi bersama dalam kereta. Seolah-olah turut memeriahkan saja. Aku tersenyum sendiri dan pandangan ku bagai menembusi hadapan jalan. ^_^

No comments: