♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Tuesday, January 11, 2011

DULU & KINI


DULU & KINI

Mereka dalam kenangan. Gambar tahun 6 SK Penagatan pada tahun 1994. Berdiri dai belakang: Chin Teck Siew, Normah Karim, Ernawati Rusinin, Maslinah Awang, Asrinah Kasim, Rosdianah, Jalifah Muhamin (efah), Hayati Rahim (Yatie), Jahidin Dahamin, Muhamad Yusuf, Junaidin Amin, Hamirin Mumin, Alexander Nelly & Helson Galiwas. Rakan-rakan lain tidak ikut bergambar, seingat aku kami sekelas dalm 30 orang ketika itu. Wajah-wajah ini sentiasa diingati. Majoriti rakan perempuan sudah bergelar isteri / ibu dan sebahagian rakan lelaki rasanya sudah berumahtangga. Tidak semua khabar mereka ku ketahui.

Teringat pula pertanyaan cikgu sekolah rendah ku, Cikgu Mohamad Din pada tahun lalu (2010) ketika menyapa ku diruang chat FB. "Cikgu tanya jangan marah ya. Bila kau mahu kawen?" Aduh, soalan ini...sungguh aku tak tahu apa jawapan yang terbaik. "Heee...kasi doa jak la cikgu. :-) "


Sahabat ku Yatie ketika bertunang (19.08.2008).




Sahabat ku Yatie sudah kahwin pada 31.12.2010 (Jumaat). Tahniah Yatie...semoga berbahagia dan dirahmati Allah hingga ke akhir hayat. Bergambar bersama pengantin, MATHEW & HAYATI RAHIM serta adik ALMUS BIN TAMBISAN (sepupu Yatie).

Nota: Melihat satu demi satu rakan ku membina rumahtangga. Ada rasa bimbang menyelinap ke ruang hati ku. Dalam rasa rasa gembira, ada rasa sayu dan ada pula rasa bimbang. Macam-macam ada. Kalau dulu, kami adalah rakan sepermainan, meningkat remaja, ada saja cerita-cerita tentang pelajaran dan tak ketinggalan tentang cerita cinta serta kerjaya yang diceburi. Hingga akhirnya kini, mereka menamatkan hidup bujang kepada hidup berkeluarga. Syukur alhamdulillah, jodoh mereka dipermudahkan. Bahagimana dengan diri ini??? Ya Allah, mungkin itu yang membuat hati ku ada rasa sayu dan bimbang. Apapun aku masih berusaha dan menggantungkan harapan pada sang pencipta.

♥ "Dalam DOA ku bersimpuh PASRAH. Memohon datangnya JAWAPAN kepada Maha PEMBERI HIDAYAH. Bila JAWAPAN itu masih TERGANTUNG di langit, maka turunkanlah. Bila jawapan itu masih TERPENDAM di perut bumi, maka keluarkanlah. Bila JAWAPAN itu SULIT ku TERIMA, maka MUDAHKANLAH. Bila jawapan itu masih JAUH, maka DEKATKANLAH." ♥ ^_^

No comments: