♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Saturday, March 27, 2010

DIARY ABSTRAK SEORANG PENCINTA (27.03.2010_Sabtu)



DIARY ABSTRAK SEORANG PENCINTA (27.03.2010_Sabtu)

KAKU atau APA SRBENARNYA???

Aku masih berlari di taman memori silam ku. Mengintai sejarah nan lalu. Membisikkan kata yang tak menentu pada diriku sendiri. Yang pasti kisah silam hanya tinggal bayangan yang tak terjangkau. Lembaran hari demi hari yang telah dlalui semakin jauh meninggalkan kesan kesedihan lalu. Namun kesedihan itu bagaikan telah memberi BIUS yang membuatkan aku KAKU dengan C.I.N.T.A. Terasa hambar memikirkannya. Tatkala melihat biasan cinta yang hadir menuju kearah ku, seolah-olah aku berlari dan cuba menjauhinya. (Erm…mana silapnya ni???) Maafkan aku bagi mereka yang merasakannya. Bukan niat ku menyakiti…mungkin cuma mengambil langkah menyelamatkan diri sendiri yang terasa tak bersedia. Apa sebenarnya yang berlaku pada diri ku. Aku masih keliru……dan dalam kekeliruan aku terusik mendengar lirik lagu Dato Siti Nurhaliza… “Ku Percaya Ada Cinta”.

“Ku rela biar betapa pun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Demi cinta tersembunyi hikmahNya pasti.”

Rangkap ke dua lirik ini membuatkan mindaku terseret pada situasi silam. Ku akui….kesukaran menerima perpisahan dalam perhubungan meruntuhkan kepercayaan ku untuk mengulangi perhubungan tersebut. Mungkan disebabkan aku menganggap cinta yang bina itu cinta sejati??? Kini wujud jurang perhubungan ku dengan si dia setelah diakhiri perpisahan. Sama ada menjaga hati pihak ke tiga atau membawa rajuk di hati….tak pasti….cuma diri ini terasa lebih TENANG menyisihkan diri dan mendekatkan diri pada-NYA. Ya…ku yakin rentetan peristiwa ku ini sekadar singgah untuk menguji diri ku dan pasti ada HIKMAH yang tersembunyi.

DAN…kini…jauh di sudut hati…aku percaya…NILAI PERSAHABATAN itu lebih MEMBAHAGIAKAN. Tiada rasa gelisah…tiada rasa cemburu…..tiada rasa marah/geram….semuanya berjalan serba sederhana dan bersahaja. Malah saling bertimbangrasa dan tiada bebanan fikiran. Atau aku yang silap menilai dan merungkai makna C.I.N.T.A selama ini??? Seketika diriku terasa kaku…mindaku terasa beku…mungin aku belum menemui jawapan yang pasti dan apa sebenarnya??? Hurmm…Aku terkurung dalam ruang persoalan diri ku sendiri. :-I


Ku Percaya Ada Cinta - Siti Nurhaliza

Mereka meragui wujudnya cinta yang sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yang memungkinkan segala
*
Ku rela biar betapa pun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Demi cinta tersembunyi hikmahNya pasti
Korus:
Pandang-pandang alam ini
Sambil pandang difikiri
Mana bumbung langit tinggi
Mana lantai bumi
Tiap satu yang terjadi
Tidak mungkin tersendiri
Cuba cari jawapannya andai meragui
Mereka meragui wujudnya cinta yang sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yang memungkinkan segala
(Ulang *)
(Ulang Korus)
(Ulang *)
Ada hikmah yang pasti..
Sejak mula ku percaya ada cinta
Cinta itu memungkinkan segalanya
Cinta suci yang abadi

2 comments:

pusat sumber sekolah skpk said...

Salam.
Sesungguhnya wanita yang beriman pasti dijodohkan dengan lelaki beriman. Yakinlah bahawa cinta yang suci akan hadir kiranya kita sentiasa mendekatkan diri padaNya. Mintalah petunjuk dari Allah yang Rahman. Insyaallah...

JaLiFaH BinTi MuHaMiN said...

Makasih peringatan dan sokongannya. InsyaAllah.... :)