♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Monday, April 30, 2012

TERIMA KASIH PEMBERIAN MU



TERIMA KASIH PEMBERIAN MU

"Jalifah"....kedengaran suara memanggil ku di ruang bilik guru. Hanya sekali panggilannya dan aku kurang meyakininya lantas terus mengabaikannya.

"Ada surat cinta kau di atas meja" cikgu PG yang duduk di hadapan komputer berhampiran dengan meja ku memberi makluman. 

"Surat...ermmm" aku memahmi apa yang dimaksudkannya.

"Ada hadiah untuk kamu. Pengawal keselamatan hantar tadi. Dari Norlela" akhirnya, cikgu D yang memanggilku dari bilik guru sebentar tadi datang juga untuk memberi makluman.

"Oh...bah..." itu saja yang terluah. Lupa pula aku memberikan ucapan terima kasih kerana masih memikirkan apa yang pula yang dikirimkan.

Setelah cikgu D berlalu, aku segera menghampiri kotak hadiah. Setelah menggoncangkannya aku berteka teki apakah isi didalam kotak tersebut. "Ringan, seperti goncangan sehelai kain kecil. Rasanya ini adalah tudung." 

Setelah tamat persekolahan, aku membuka kotak hadiah pemberian teman sekolah menegah ku dulu. Terharu pula diberikan hadiah. Walhal dia sudah punya suami dan anak, namun masih juga punya ruang untuk mengingatiku malah memberikan hadiah buat ku. Hadiah ini pasti sempena hari lahir ku pada 18.04.2012 (Rabu) lepas. Aku pula lupa mengucapkan hari lahirnya pada 15.04.2012 (Ahad), iaitu selang tiga hari sebelum kelahiran ku. 


"Maafkan aku Ila, aku selalu melupakan mu. Padahal kamu dari dulu tidak pernah melaupakanku. Bukan apa, kesibukan selalu menyapaku. Tambahan pula aku segan menemui mu yang sudah punya suami dan anak-anak yang menjadi tanggungjawab mu. Apapun, aku selalu mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaanmu. Terima kasih atas ingatan dan pemberian hadiah mu ini. Semoga Allah merahmati insan yang selalu yang menghargai persahabatan seperti mu." (Mahu sahaja ku ucapkan panjang lebar seperti ini, namun yang terucap hanya pendek, "TQVM...miss U ^__^" ).

Ada sesuatu untuk sahabat ku ini, akan dihantar petang ini di rumah sambil menziarahinya. Kalau dia boleh buat kejutan buat ku, aku juga mahu membuat kejutan untuk dirinya pula. :-)



No comments: