♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Saturday, April 21, 2012

APABILA TERSINGKAP RAHSIA

APABILA TERSINGKAP RAHSIA


Teman berteman berbulan-bulan...
Pada ku tiada yang dirahsiakan...
Pada teman ada pula yang disimpan...

Bertukar cerita suka duka...
Tak lupa kisah cinta dan suka...
Semua indah berkongsi cerita...

Entah bagaimana...
tersigkap juga rahsianya...
Selama berteman dia biasa...
Dihari pertunangan dia membuka cerita...

Siapa gerangan bagai dapat ku teka...
SMS dikirim terang bersuluh...
Dari sang jejaka tunangannya..

Aduh...kenapa...mengapa...
Berita sampai diakhir masa...
Sedang ku kenal mereka berdua..
Kenapa hubungan masih jadi rahsia...

Keliru ku hadapi kenyataan...
Mungkinkah kerana cerita silam...
Berusaha ku cari pencerahan
Dimanakah silapnya persahabatan
hingga masih ada yang dirahsiakan



"Salam, ada saya mahu bagi tahu, tapi jangan marah ya. Tadi kami buat majlis tunang saya. Tapi family saja yang ada. Maaf saya tidak bagi tahu kamu..."

"Salam. Ada saya mahu kasi tahu kau ni. Saya sudah bertemu jodoh saya. Hari ini kami sudah bertunang. Saya harap kau sudah ada bertemu jodoh."


Mereka masing-masing dengan bicaranya. Apapun selamat bertunang pada 21.04.2012 (Sabtu), semoga berbahagia selalu. Sepasang mata ku sukar untuk dilelapkan. Baru pagi tadi aku sedih dengan kepergian seorang sahabat yang berpindah semula ke Kuala Lumpur. Sebelah malam pula aku dikejutkan dengan pertunangan dua sahabat yang ku kenali tetapi berahsia. 

No comments: