♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Tuesday, December 21, 2010

SALAH TARIKH


SALAH TARIKH

Jalifah Azliza Azlan : Berapa hb hari ni? 21hb ka? Fikirkan sekarang 22hb.....21hb pula...hari gaji. Menyesal keluar tadi...jem jak jalan....seperti biasa penat injak cluth...mati jua skali skala d tgh jalan. Paking tmpt lain....jalan kaki berurusan di tempat lain....wah...juginggggggg. Hikhik...nasib ada icecream 'MANGO MANGO' dekat pejabat pos...dapat juga release tension dgn makan icecream...huhuhu. :D



Jalifah Azliza Azlan : Yeaza...selesai bayar bil2....pos surat tamat insurans MCIS dan tamatkan kad kredit. Entah...macam mana sy boleh dapat dua kad kredit ni (MyBank ISlamic & Petronas)?? Tulunglahhhhh....pening mau fikir insurans dan kad kredit ni. Ndak pandai guna mangkali...asyik blurrr jak. ^_^


Demikian status FB. Yakinnya saya tarikh dalam minda.... huhh... bila salah tarikh perancangan ikut tersasar juga. Tak apa, nasib saja tarikh terawal. Kalau terlewat, lagi kurang selesa. Hari sibuk ini jugalah, saya menyibuk untuk menyelesaikan segala urusan bayaran bil-bil, menghantar surat pembatalan insuran MCIS Zurich dan menamatkan dua kad kredit di Bank MyBank.

Entah tarikh yang salah ini juga saya agak boros berbelanja. Sekitar RM200.00 lebih terbang begitu saja untuk membeli 4 helai baju, beg, kasut dan skirt. (Aduhhhh...eFah...eFah). Tarikh ini juga saya mengeluarkan duit dengan nilai agak banyak dengan niat untuk membantu seorang sahabat yang sudah lama ingin meminjam duit. Apakah tindakan saya ini betul? Tak apa, saya bertindak kerana niat membantu dan yakin saja pada ketentuan Tuhan.

Yang pasti tarikh ini juga memenatkan kaki berjalan seorang diri dari parking kereta (Hiap Lee lama) - bank Mybank - G.Mart - Pasar Malam, jalan kaki meredah hujan renyai-renyai. Tak sedar berurusan di pekan menjangkau sehingga 5 jam. Rasanya lebih banyak masa di kedai Mega Superstore (G.Mart / The Mall) untuk membuat pilihan demi pilihan dan singgah di tepi kedai bekas Sugar Bun untuk tujuan memendekkan lengan baju dengan 'tukang jahit kaki lima'.

Ada saja rasa rimas dan risau balik ke SK Merampong dengan keadaan hujan turun. Keadaan jalan masih sibuk, kereta masih banyak lalu lalang. Pasti saja ramai orang membuat persiapan untuk perayaan Hari Krismas. Perjalanan kereta saya hanya 30-40 km/jam. Huhhhh....kesabaran teruji. Syukur selamat sampai ke destinasi. :)

2 comments:

Ce'gu JAERA said...

wahhh... seronok nya kan kisah hiduo kita ini. Cuma perlu diperbetulkan ke landasan yang diredhai oleh Allah swt..

p/s: jelo, saya ada tag awak ya. Jawab tau. hehehe.

http://gen2merah.blogspot.com/2010/12/kenali-diri-jawapannya-di-hati.html

JaLiFaH BinTi MuHaMiN said...

Ehehhe...Madil...baiklah...baru sy faham apa maksud tag ko..heee... :D