♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Sunday, December 26, 2010

AKU TAK PANDAI MEMUJUK


AKU TAK PANDAI MEMUJUK

Kenapa harus kembali mencari ku?
Setelah kau meninggalkan diri ku?

Bagaimana mungkin aku kembali kepada mu?
Setelah aku kecewa dan bersedih..
Segera ku pujuk diri untuk mencari saja insan lain.

Sungguh...
Aku tak pandai memujuk mu...
Andai itu sudah ketetapan hati dan bicara mu
Masakan aku memaksa mu untuk terus menunggu ku?

Walhal itu, ku rendahkan hati ku...
Ku pinggirkan kata-kata amarah yang membara...
Ku pujuk hati agar akur saja pada pendirian mu...

Setelah aku berjaya menemui insan lain...
Kenapa kau hadir memujuk ku semula...
Untuk kembali kepada mu?

Dilema aku mencari jawapan...
Tolong jangan dipermainkan aku dengan kata-kata mu..
Tuhan, berilah aku keputusan yang tepat.

Jujurlah dalam tingkah...
Bicaralah dengan jelas...
Jangan pula selitkan unsur ugutan..
agar kesudahannya baik..
Dan yang berlaku adalah benar
seperti kata mata hati..

Maafkan aku..
Sedaya upaya telah ku cuba...
untuk jujur berbicara...
Mengharapkan kesudahan yang baik..
Namun....segalanya tak seindah harapan ku..
Kerana di pihak mu...
Ada saja tak jelas dalam kata-kata...
Atau mungkin tak tetap pendirian mu...

No comments: