♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Saturday, October 1, 2011

MALAM KEBUDAYAAN_MSKPPM_DAERAH KENINGAU (2011)


MALAM KEBUDAYAAN_MSKPPM_DAERAH KENINGAU (2011)

Tarikh: 26.09.2011_Isnin_8.00malam_Dewan SMK Gunsanad 2.

Alhamdulillah....sekali lagi aku dan pasukan guru-guru Zon Apin-Apin merangkul Naib Juara pertandingan Malam Kebudayaan sempena MSKPPM peringkat Daerah keningau, Sabah setelah kekurangan sebanyak 2.1 markah daripada pasukan Johan. Johan dimenangi oleh pasukan guru-guru Zon Bandar dan tempat ketiga dimenangi oleh tuan rumah iaitu SMK Gunsanad 2.

Seramai 4 kumpulan sahaja menyertai pertandingan ini iaitu dua zon sekolah rendah (Zon Apin-Apin & Zon Bandar) dan dua pasukan guru-guru sekolah menengah (SMK Gunsanad & SMK Gunsanad 2). Tema pertandingan adalah lagu-lagu 60-an yang dinyanyikan bersama alat-alat muzik. Terdapat beberapa kategori tambahan yang akan dinilai iaitu (1) Vokal terbaik, (2) Dram terbaik, (3) Gitar terbaik dan (4) Piano terbaik.

Setiap pasukan akan membawakan satu muzik tanpa lagu, satu lagu solo dan satu lagu duet lelaki dan perempuan. Bagi pasukan kami, kami memilih lagu "Oh Fatimah_nyanyian A.Ramli" sebagai muzik tanpa lagu, lagu "Hidup Bersama_nyanyian A.Ramli" untuk lagu solo dan lagu "Oh Salamah_nyanyian Salim I & S.Roha" untuk lagu duet lelaki dan perempuan. Alhamdulillah, daripada tidak tahu langsung lagu duet yang kunyanyikan...akhirnya aku berjaya juga menyanyikan lagu tersebut.

Bergambar dengan piala dan hamper pasukan: Naib Johan.

Suasnaa pentas.

Bergambar dengan pennyanyi vokal terbaik dari Zon Bandar (Aida-SK Bulu Silou).

Bergambar dengan guru-guru SK Apin-Apin yang bertugas di pentas.

Rakan ku Salbiah bersama anak sulungnya, Khalilah Suraya yang sempat hadir. Di sebelah ku pula, juru acara majlis rasmi, Cg Norsia (guru Kaunseling SMK Gunsanad).

Adik-adik ku yang turut hadir memberikan sikongan. Adik bongsu ku Ainul, Adik Masnijah dan adik kedua bongsu, Azwan.

Terima kasih dengan sokongan moral daripada semua rakan-rakan dan keluarga. ^_^

No comments: