♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Sunday, November 14, 2010

BAGAIMANA MUNGKIN


BAGAIMANA MUNGKIN

Bagaimana mungkin...
Andai aku membuka
kunci itu lagi?
Sedangkan kunci itu layak dipegang
pada si dia bergelar Adam
yang punya kepimpinan tersendiri.

Bagaimana mungkin
Aku membuat tanggapan lain
Walhal persepsi insan pelbagai ragam
Mungkin saja aku rasa diterima
Namun akhirnya tertolak jua
Dan...rasa malu pasti menguasai

Bagaimana mungkin
Aku mengulangi peristiwa lepas...
Sedang kegagalan sering mentertawakan ku
Sering menjatuhkan semangatku
Sisa fikiran positif saja yang menjernihkan
Meredakan ombak gelisah dan rasa malu teramat.

Bagaimana mungkin aku menoleh kembali
Peristiwa lepas...
Memandangnya saja aku terpaku..
Sedaya upaya melenyapkan minda
Ke dalam lumpur terdalam
Agar aku bisa bersahaja
Menghadapi hari muka
Yang tidak pasti
Di mana kesudahannya...

Permudahkanlah Ya Allah....
Semoga kegelisahan ini berakhir jua
Bersama kebahagiaan dan redha Mu...

No comments: