♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Tuesday, February 23, 2010

SYUKUR…HARI BAHAGIA HARI INI… :D


SYUKUR…HARI BAHAGIA HARI INI… :D

Alhamdulillah…apa yang diimpikan sudah tercapai. Sejak awal bulan januari 2010…aku dan rakan serumah guruku Merilyne sudah menanam setinggi-tinggi angan-angan untuk memasang streamyx ekoran daripada line broadband celcom yang agak lembap dan mengecewakan. Kadang kala terlelap mata menunggu connection. Sekarang pada 23.02.2010 (Selasa) jam 7.15 malam, stremyx yang dijanjikan untuk dipasang telah selesai dipasang. (TQ pada Mr Christoper yang telah melaksanakan tugas pemasangan dengan baik.)

Ermmm…usia broadband celcom ku baru mencecah 10 bulan. Rasanya…aku perlu tamatkan penggunaaan broadband ini bagi mengurangkan kos wang keluar. Sebelum kehadiran broadband celcom dulu, aku pernah menggunakan perkhidmatan DIGI broadband selama 8 bulan. Jika dibandingkan dengan Celcom broadband, rasanya DIGI broadband agak baik sedikit. Mungkin disebabkan pengguna DIGI broadband agak kurang berbanding dengan pengguna Celcom broadband??? Apa saja andaian boleh dilakukan…namun kesahihannya tidak dapat dipastikan selagi tiada bukti kajian yang terperinci yang dilakukan.

“BERUK BEN”…itulah gelaran yang telah ku pelajari terhadap line “Broadband” yang agak lembap. Gelaran nama ini semata-mata untuk melepaskan rasa geram akibat rasa tidak puas hati terhadap perkhidmatan broadbad yang selalu mengecewakan. Terkadang rasa rugi membayar sewa jika perkhidmatan tidak memuaskan hati.

Bila sudah memiliki benda baru…tidak semestinya benda lama akan dibuang begitu sahaja. Tiap benda yang pernah diperolehi ada saja manfaatnya. Walau kadang-kadang ditemui keburukannya…tetapi adalah lebih baik memandang “KEBAIKAN” yang ada agar hati tidak terlalu terbeban memikirkan benda yang tidak baik.

Pesanan buat diri ku… "selamat berbahagia dengan perkhidmatan streamyx…semoga memuaskan hati dan memudahkan segala urusan. Semoga diri tidak terlalai dengan godaan duniawi…ingat Allah selalu dan mohon dipermudahkan segala urusan. Huhuhu.." :-)

1 comment:

JaLiFaH BinTi MuHaMiN said...

TQ Ijad...semoga bermanfaat jua. :)