♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Friday, January 22, 2010

WALAU SEDIKIT BIAR BAHAGIA



WALAU SEDIKIT BIAR BAHAGIA



Allah menuntut kita menyebarkan perkara-perkara baik namun Dia juga yang mencipta cemuhan-cemuhan yang datang dari mulut manusia. Berusahalah mencari keredhaannya, menerima pembahagian, meyakini ketentuan dan tidak bimbang masa nan mendatang.



Jadilah anda seperti rama-rama, ringan perawakan, indah dipandang, sedikit bergantung pada yang lain, dari satu tangkai ke satu tangkai, dari satu taman ke satu taman yang lain. Hidupnya sentiasa berpusing daripada yang kepada yang baik.



Jadilah juga seperti lebah yang sentiasa memakan sesuatu yang baik dan mengeluarkan yang baik yang pula, mengeluarkan madu, tidak menyengat, terbang dengan rasa cinta dan hinggap dengan tali kasih. Dengung menggambarkan suka dan rela. Ia bagaikan utusan langit atau duta dari alam yang kekal datang berkunjumg.



Firman Allah yang bermaksud:



“Katakanlah: Dengan kurnia Allah dan rahmat-Nya, hendaklah dengan itu mereka bersukacita. Kurnia Allah dan rahmat-Nya itu adalah lebih baik daripada apa yang mereka himpunkan (dari segala benda dan perkara yang tidak kekal). Yunus: 58”




Majalah NUR (Januari 2010), Hadis dan Falsafah, m/s 60.

No comments: