♥ Jika bersama kita adalah Rasulullah ♥ Lau Kaana Bainana al-Habeeb ♥

ALHAMDULILLAH - (Opic & Amanda)

Qasidah Istighfar

Friday, January 22, 2010

KEMBALI BAHARUI JIWA



KEMBALI BAHARUI JIWA



Jika anda merasakan telah mencapai apa yang dicita-citakan, usahlah berpuas hati sebelum anda benar-benar mencapai BINTANG.



Anugerah akan kecantikan, keceerdasan, pengetahuan, kekuatan dan semuanya akan berubah menjadi derita dan musibah jika tidak diberkati Allah. Inilah peringatan Allah buat manusia yang lupa dan menjauhkan diri dari-Nya.



Sesungguhnya Allah sentiasa mengingatkan manusia untuk kembali memohon perlindungan daripada-Nya sebagaimana firman-Nya yang bermaksud;




“Maka segeralah kembali kepada Allah. Sesungguhnya aku hanya seorang pemberi peringatan yang nyata bagi kamu. Janganlah kamu mengadakan Tuhan yang lain di samping Allah. Sesungguhnya aku seorang pemberi peringatan yang nyata bagi kamu”. (Surah Az-Zariyat: Ayat 50-51)



Kembalilah kita memperbaharui jiwa yang kontang, kembali mengatur cara hidup, amalan dan jalinkan hubungan baik dengan Allah.




Majalah NUR (Januari 2010), Hadis dan Falsafah, m/s 28.

3 comments:

etuza said...

salam Leyfah.
Maklumat anda bagus, sebaiknya kita jangan ego sejkalipun pada haiwan milik Allah, inikan pula sesama manusia. Lagi hebat kutukan Allah jika kita ego pada Allah semesta alam.

Jalifah Muhamin said...
This comment has been removed by a blog administrator.
JaLiFaH BinTi MuHaMiN said...

Iya....heehhe. Sy dapat info ni dari majalah Nur. Semoga bermanfaat utk kita semua. TQ juga beri komen.:D